A blogbejegyzések tartalma csupán útmutató, segítséget nyújthat, de messze nem ad részletes választ a felmerülhető helyzetekre és semmiképp nem minősül adótanácsadásnak.
Minden cég a fennállása során találkozik valamilyen adóhatósági határozattal. Ezek nagyrésze csupán visszajelzés valamilyen kérelem elfogadásáról. Határozatban küldi az adóhatóság például az adóazonosító számot. Ilyen esetekben nem szükséges fellebbezés szlovák adó ügyekben.
Néha előfordul azonban olyan döntés, amely például bírságot szab ki vagy adót vet ki az adóalanyra. Vagy csak elutasító válasz lehet az adózó kérelmére. Közben lehet, hogy csak műszaki manócskák „közbenjártak” az elektronikus kommunikáció során.
Az ilyen döntések nem kellemesek. Néha csupán a véletlenek szerencsétlen egybeesése okozta a problémát. Ezeket a helyzeteket rendbe is lehet hozni. Szerencsére a legtöbb esetben fellebbezést lehet benyújtani.
Az adórend szerint fellebbezni lehet az adóhivatal bármely döntése ellen, kivéve, ha a fellebbezés lehetősége kifejezetten kizárt. A fellebbezést írásban, vagy szóban is be lehet nyújtani. Ha az adózó köteles elektronikus úton kommunikálni, és írásbeli fellebbezési formát akar igénybe venni, a fellebbezést a pénzügyi hatóság portálján általános benyújtás útján kell elküldenie.
A cikk további tartalmából
Fellebbezés szlovák adó ügyekben, mint a jogorvoslatok egyik típusa
Milyen esetekben nem lehet fellebbezni
Milyen formában lehet benyújtani a fellebbezést
Határidők
Felfüggesztő hatály
Fellebbezési beadvány formája és tartalma
Mi történik a fellebbezés benyújtása után
A cikk folytatása a Prémium tartalom része.
Amennyiben szeretné tudni, miről szól a Prémium tartalom előfizetés, kattintson ide!
Ha csak ezt az egy cikket szeretné megrendelni és forintban fizetné vagy euroban fizetné, kattintson a választott pénznemre.
Ha már van Prémium tartalom előfizetése, itt tud bejelentkezni: