A blogbejegyzések tartalma csupán útmutató, segítséget nyújthat, de messze nem ad részletes választ a felmerülhető helyzetekre és semmiképp nem minősül adótanácsadásnak.
Az előző cikket azzal zártuk, hogy nem árt elgondolkodni azon, lesz-e elegendő árrés szlovák webáruház működtetéséhez. Most mélyedjünk el ebben a témában közelebbről.
Tegyük fel, hogy van egy sikeres magyar webáruház, amely terjeszkedni akar. Szlovák nyelvű webáruházzal eléri a cseh piacot is, lehet még a lengyelt is. És hogy megbízzanak a vásárlók a webáruházban, szlovák cég fogja üzemeltetni. Nyilván a magyar webshopnak már megvannak a megbízható forrásai – beszállítói, ahonnan vásárolja az árut.
A szlovák webáruház számára az áru kétféle képpen beszerezhető. Vagy a szlovák cég fog vásárolni a magyar nagykerben (illetve bármilyen másik országban), vagy a magyar webáruház üzemeltetője által vásárolt árut fogja továbbadni a szlovák webáruháznak. Azt már tisztáztuk az előző cikkben, miért szűkséges, hogy Szlovákia területén legyen a szlovák webáruház raktárja.
Arról is írtam az említett cikkben, hogy mindkét esetben vásárolhat a szlovák cég 0% hozzáadottérték-adóval, de be kell tartania a közösségen belüli ügyletekre vonatkozó feltételeket.
A cikk további tartalmából
Árképzés
Lehet-e mindez fordítva?
Szállítási költségek
Árrés
Milyen költségekkel számoljon a szlovák webáruház üzemeltetője
Visszaadható-e az áru Magyarországra, ha nem lesz eladva?
Küldheti-e a szlovák webáruház magyar megrendelőnek az árut?
Piackutatás nagyon fontos
Hozzáadottérték-adó szabályok
Transzferár szabályok
A cikk folytatása a Prémium tartalom része.
Amennyiben szeretné tudni, miről szól a Prémium tartalom előfizetés, kattintson ide!
Ha csak ezt az egy cikket szeretné megrendelni és forintban fizetné vagy euroban fizetné, kattintson a választott pénznemre.
Ha már van Prémium tartalom előfizetése, itt tud bejelentkezni: