Az itt közölt anyagokra vonatkozóan a szerzői jogokat fenntartom. További publikálásra, kiegészítésre vonatkozó kérdésekkel, kérem, írjon a janok.julia @ vallalkozasszlovakiaban . hu e-mail címre.
A blogbejegyzések tartalma csupán útmutató, segítséget nyújthat, de messze nem ad részletes választ a felmerülhető helyzetekre és semmiképp nem minősül adótanácsadásnak.


elektronikus_ugyfelkapu

 

A szlovák kormány 2016. november 30.-i ülésén elhalasztotta az elektronikus ügyfélkapuk kötelező aktiválásának időpontját fél évvel, mégpedig az e-Government törvény módosításával. Ezt a döntést még a szlovák parlamentnek jóvá kell hagyni, hogy 2016. december 31.-ével hatályba lépjen a törvénymódosítás.
Az ügyfélkapuk aktiválásának legkésőbbi időpontja ezek alapján 2017. július 1.-re lett kitűzve.

 

További kedvező módosítás

A jelenlegi előírások alapján az ügyfélkaput a létrehozásával egyidejűleg aktiválják, ami akár egy új cég esetében a megalakulásának napján meg is történhet. A törvénymódosításnak köszönhetően az ügyfélkapu létrehozása után 10 nap áll rendelkezésre az ügyvezetőnek, hogy biztosítsa az elektronikus üzenetek és hivatalos levelek befogadását.
Az elektronikus ügyfélkaput csupán a jogi személyek és a külföldi vállalkozások cégjegyzékbe nyilvántartott szervezeti egységei számára aktiválják. Tehát a nonprofit szervezetekre és az egyéni vállalkozókra még nem vonatkozik ez a rendelet.
Az elektronikus ügyfélkapuk aktiválásáról szólt egy régebbi cikkem: https://vallalkozasszlovakiaban.hu/321-2/

Amennyiben hasznosnak találja a cikket, szívesen venném, ha megosztaná a közösségi médiákban. Köszönöm.

Szerző: Janok Júlia – Szlovákiai vállalkozások szakértője, 2016.12.02.