Az itt közölt anyagokra vonatkozóan a szerzői jogokat fenntartom. További publikálásra, kiegészítésre vonatkozó kérdésekkel, kérem, írjon a janok.julia @ vallalkozasszlovakiaban . hu e-mail címre.
A blogbejegyzések tartalma csupán útmutató, segítséget nyújthat, de messze nem ad részletes választ a felmerülhető helyzetekre és semmiképp nem minősül adótanácsadásnak.


A hozzáadottérték-adóra (DPH-ra) regisztrált adóalanyok és azok a személyek, akik árubehozatallal kapcsolatban a vámügyeiket intézik, már jelenleg is csak elektronikusan kommunikálhatnak a szlovák pénzügyi hatósággal (szlovák adó- és vámügyi hatóság).

2018-tól minden cég és minden egyéni vállalkozás elektronikusan fog kommunikálni a pénzügyi hatósággal

A Szlovák Köztársaság Pénzügyminisztériuma beleegyezése alapján 2018. január 1.-től minden cég (nem csak a DPH-ra regisztráltak), és 2018. július 1.-től az egyéni vállalkozók is elektronikus úton fognak kommunikálni a pénzügyi hatósággal (szlovák adó- és vámügyi hatóság).

Az elektronikus kommunikáció a pénzügyi hatóság internetes portálja által történik www.financnasprava.sk .

Azok a szlovák állampolgárok, akik rendelkeznek elektronikus aláírással ellátott személyazonossági igazolvánnyal, el tudják intézni a hozzáférésüket akár otthonról is.

Akik nem rendelkeznek ilyen személyi kártyával, azoknak megállapodást kell kötniük az adóhatósággal az elektronikus kommunikációt illetően. Személyes regisztráció után kapnak egy ID kódot, ami lehetővé teszi nem csak az adóbevallások benyújtását, hanem a beadványok és levelek küldését, illetve fogadásátEz a lehetőség 2018. január 1.-től megszűnt. /a szerkesztő megjegyzése/

A személyes regisztrációt a következő linken lehet indítványozni: https://www.financnasprava.sk/sk/registracia-index

Új ügyfélszolgálati telefonvonal az egyéni vállalkozók és a KKV-k számára

A szlovák pénzügyi hatóság új telefonvonalat tett elérhetővé az ügyfélszolgálat keretén belül a KKV-k számára. Az adózási témák szakértői elérhetők munkanapokon 8.00-tól 16.00 óráig a következő telefonszámon: +421 48 431 7222, a kapcsolat létrejötte után 3-as kódot kell választani.

Az árubehozatal elektronikus vámügyintézése egyszerűbb

2017. május 1.-től az árubehozatal vámügyintézése kizárólag elektronikus úton zajlik. A pénzügyi hatóság augusztustól újabb fejlesztéseket tett elérhetővé, amelyek könnyítik főképpen a magánszemélyek vámügyintézését. Egyszerűbb, áttekinthetőbb és könnyebben értelmezhető lett az új űrlap a vámügyi nyilatkozat elektronikus benyújtására.

A témával kapcsolatban a pénzügyi hatóság részletes magyarázatot tett közzé a következő linken (sajnos csak szlovák nyelven): https://www.financnasprava.sk/_img/pfsedit/Dokumenty_PFS/Zverejnovanie_dok/Aktualne/Cla/2017/2017.07.28_eCV_modul_WDO.pdf

2017-ben még további egyszerűsítéseket, könnyítéseket tett kilátásba a vámügyintézés területén a szlovák pénzügyi hatóság.
Amennyiben a magánszemély nem kívánja maga intézni a vámügyeit, megbízhatja ügyintézéssel a fuvarozó céget, illetve a futárszolgálatot, amely szállítja számára a küldeményt.

 

Ha tetszett a cikk és szeretne további hasznos információkhoz hozzájutni,
itt feliratkozhat hírlevelemre, amelyhez ajándékba egy kis SK-HU szakszótárat küldök.

Szerző: Janok Júlia – Szlovákiai vállalkozások szakértője, 2017.08.04.

 

Tagok belépése

Elfelejtette a jelszavát?

Csatlakozzon a Prémium tartalom olvasóihoz!